Comfort buitensauna

Weergegeven:
Sorteren op:

Buitensauna COMFORT 220 x 300 x 300 cm

Buitensauna COMFORT 220 x 300 x 300 cm-Elementbouwsauna 200 x 200 x 200 cm vuren incl. 10,5 kW oven,..

€10.883,00 Excl. BTW: €8.994,21

Comfort buitensauna

Buitensauna comfort
Via de houten deur met venstertje kom je binnen in de saunablok.
Eerst kom je in een kleedkamertje met klein bankje en verlichting terecht. Via de saunadeur in getint veiligheidsglas kom je dan in de sauna zelf terecht.
De buitensauna comfort bevat een elementbouwsauna vuren van 10,5KW oven.
De binnenkant is gemaakt met scandinavisch vurenhout, alsook de kleedkamer.
Het hout is onbehandeld en kan door de klant zelf met een product en kleur  naar wens behandeld worden.
Bij de sauna zijn hoofdsteunen, thermometer, een saunaset en anti-slip vloermat inbegrepen. Voor meer informatie, contacteer ons vrijblijvend via info@stesha.be of 051/702293 .

Geef je huis een meerwaarde
Hebt u nood aan ontspanning na een drukke werkdag, wilt u vrije tijd doorbrengen met vrienden of wilt u investeren in uw gezondheid? Dan is een sauna een niet te missen item binnen uw leefwereld. Sauna’s worden niet enkel nog in wellnesscentra gebruikt, maar u kunt ze ook bij u thuis plaatsen. Zo geniet u van uw eigen privésauna. Bovendien is dit een investering die een onmiddellijke meerwaarde biedt aan uw huis.
Als u een saunabezoek brengt is het belangrijkste dat je luistert naar je eigen lichaam.

Wat biedt een sauna voor uw lichaam?

  • Stimuleert de bloedcirculatie
  • Veelvuldig saunagebruik helpt de bloeddruk te verlagen.
  • Vermindert de kans op verkoudheid en griep.
  • Door de temperatuurswisselingen (in en uit de sauna) wordt het immuunsysteem gestimuleerd.
  • Er vindt een dieptereiniging van de huid plaats.
  • In de droge warmte van de sauna worden de poriën geopend. Door het zweten worden huid & lichaam gereinigd en afvalstoffen afgevoerd.
  • De aanmaak van nieuwe cellen wordt gestimuleerd en de huid krijgt daardoor een oppepper.
  • Werkt rustgevend, ontspannend en geeft je nieuwe energie.

Wanneer een sauna vermijden?
Een sauna is meestal wel aan te raden, maar overleg bij twijfel met een arts en vermijd sauna bij:

  • 1ste drie maanden zwangerschap
  • Als u een besmettelijke ziekte heeft
  • Té hoge of té lage bloeddruk
  • Koorts
  • Veel alcohol
  • Bij hoofdpijn
  • Open wonden
  • Ontstekingen
  • Spataderen
  • Duizelingen
  • Kanker (overleg met je oncoloog)

Hoe een sauna gebruiken?

  1. Uitkleden
  2. Toiletbezoek

Dit is om uw saunabezoek niet te verstoren.

  1. Douchen

Reinig uw lichaam grondig (ev. met scrubzout) voordat u in de sauna gaat. Dit is niet alleen voor jezelf hygiënisch, maar ook voor anderen.

  1. Afdrogen
  2. Lichaam opwarmen

Het is belangrijk dat u eerst uw lichaam opwarmt om een warmteshock te voorkomen bij de eerste saunabeurt. Dit kan ev. door een warm voetbad.

  1. Sauna 8-12 min.
  2. Afkoelen

Koel eerst af in de buitenlucht, via uw ademhaling verliest u al een groot deel van de opgeslagen warmte.
Ga onder een koude douche 10°
Dompel uw onder in een koud dompelbad 10°

  • Lichaam opwarmen

Nu bent u klaar voor de tweede en een derde saunabeurt.
… afronden? Eindig altijd met een rustpauze!

Waarom het koelen zo belangrijk is:
Door slecht te koelen blijft u lang nazweten en is de kans groot dat u diezelfde avond of de dag erna hoofdpijn zult krijgen.

Als u eindigt met een warme douche, zetten uw poriën zich weer open en maakt uw lichaam zich terug klaar voor een saunabeurt.