Luxe buitensauna

Weergegeven:
Sorteren op:

Luxury buitensauna 252 x 222 x 245 cm

Luxe buitensauna 252 x 222 x 245 cm-Binnenafwerking hemlock of ceder-Buitenafwerking ceder-Elektrisc..

€22.983,00 Excl. BTW: €18.994,21

Luxury buitensauna 302 x 248 x 245 cm

Luxe buitensauna 302 x 248 x 245 cm -Binnenafwerking hemlock of ceder-Buitenafwerking ceder-Elektris..

€25.403,00 Excl. BTW: €20.994,21

Luxe buitensauna

Buitensauna Luxury
De buitensauna Luxury straalt met zijn model, kwaliteit en strak design ware luxe uit. Van binnenuit heb je een panoramisch uitzicht die door het volledig naadloze glas verkregen wordt. De buitenafwerking bestaat uit cederhout en bij de binnenafwerking is er de keuze uit hemlock of cederhout. Voor meer informatie, contacteer ons vrijblijvend via info@stesha.be of 051/702293 .

Geef je huis een meerwaarde
Hebt u nood aan ontspanning na een drukke werkdag, wilt u vrije tijd doorbrengen met vrienden of wilt u investeren in uw gezondheid? Dan is een sauna een niet te missen item binnen uw leefwereld. Sauna’s worden niet enkel nog in wellnesscentra gebruikt, maar u kunt ze ook bij u thuis plaatsen. Zo geniet u van uw eigen privésauna. Bovendien is dit een investering die een onmiddellijke meerwaarde biedt aan uw huis.
Als u een saunabezoek brengt is het belangrijkste dat je luistert naar je eigen lichaam.

Wat biedt een sauna voor uw lichaam?

  • Stimuleert de bloedcirculatie
  • Veelvuldig saunagebruik helpt de bloeddruk te verlagen.
  • Vermindert de kans op verkoudheid en griep.
  • Door de temperatuurswisselingen (in en uit de sauna) wordt het immuunsysteem gestimuleerd.
  • Er vindt een dieptereiniging van de huid plaats.
  • In de droge warmte van de sauna worden de poriën geopend. Door het zweten worden huid & lichaam gereinigd en afvalstoffen afgevoerd.
  • De aanmaak van nieuwe cellen wordt gestimuleerd en de huid krijgt daardoor een oppepper.
  • Werkt rustgevend, ontspannend en geeft je nieuwe energie.

Wanneer een sauna vermijden?
Een sauna is meestal wel aan te raden, maar overleg bij twijfel met een arts en vermijd sauna bij:

  • 1ste drie maanden zwangerschap
  • Als u een besmettelijke ziekte heeft
  • Té hoge of té lage bloeddruk
  • Koorts
  • Veel alcohol
  • Bij hoofdpijn
  • Open wonden
  • Ontstekingen
  • Spataderen
  • Duizelingen
  • Kanker (overleg met je oncoloog)

Hoe een sauna gebruiken?

  1. Uitkleden
  2. Toiletbezoek

Dit is om uw saunabezoek niet te verstoren.

  1. Douchen

Reinig uw lichaam grondig (ev. met scrubzout) voordat u in de sauna gaat. Dit is niet alleen voor jezelf hygiënisch, maar ook voor anderen.

  1. Afdrogen
  2. Lichaam opwarmen

Het is belangrijk dat u eerst uw lichaam opwarmt om een warmteshock te voorkomen bij de eerste saunabeurt. Dit kan ev. door een warm voetbad.

  1. Sauna 8-12 min.
  2. Afkoelen

Koel eerst af in de buitenlucht, via uw ademhaling verliest u al een groot deel van de opgeslagen warmte.
Ga onder een koude douche 10°
Dompel uw onder in een koud dompelbad 10°

  1. Lichaam opwarmen

Nu bent u klaar voor de tweede en een derde saunabeurt.
… afronden? Eindig altijd met een rustpauze!

Waarom het koelen zo belangrijk is:
Door slecht te koelen blijft u lang nazweten en is de kans groot dat u diezelfde avond of de dag erna hoofdpijn zult krijgen.

Als u eindigt met een warme douche, zetten uw poriën zich weer open en maakt uw lichaam zich terug klaar voor een saunabeurt.